Art and the Bible /Artists (화가의 biblcal arts)

Veronese, Paolo (6) 파올로 베로네세

바이블엔명화 2016. 4. 27. 20:27

 

 

 

 

 

Paolo Veronese 1528 – 1588

Feast in the House of Levi

oil on canvas (555 × 1280 cm) — 1573

 Museum Galleria dell'Accademia, Venice

Paolo Veronese biography

 

This work is linked to Mark 2:15

(막 2:15) 그의 집에 2)앉아 잡수실 때에 많은 세리와 죄인들이 예수와 그의 제자들과 함께 3)앉았으니 이는 그러한 사람들이 많이 있어서 예수를 따름이러라


 

죄인들과 식사하심

 15.그의 집에 앉아 잡수실 때에 많은 세리와 죄인들이 예수와 그 제자들과 함께 앉았으니 이는 저희가 많이 있어서 예수를 좇음이러라   
 16.바리새인의 서기관들이 예수께서 죄인과 세리들과 함께 잡수시는 것을 보고 그 제자들에게 이르되 어찌하여 세리와 죄인들과 함께 먹는가   
 17.예수께서 들으시고 저희에게 이르시되 건강한 자에게는 의원이 쓸데 없고 병든 자에게라야 쓸데 있느니라 내가 의인을 부르러 온것이 아니요 죄인을 부르러 왔노라 하시니라   




This enormous painting was created not so much to express the deeply pious feelings of its artist but to emphasize the grandeur of life in Venice.

Originally called The Last Supper, the painting caused quite a stir. The Inquisition accused the artist of heresy, then a capital sin. The work did not show enough respect for its sacred subject, it was argued, with its midgets, drunks and fools. There is even a dog in the place traditionally reserved for Mary Magdalene, and people dressed as Germans!

Veronese showed some remorse and was duly acquitted. He promised to replace the dog by Mary Magdalene and to remove the Germans.

But Veronese must have felt that the power of the Inquisition was limited in Venice, because he never touched the work again. However, he did give it a less dangerous name: Feast in the House of Levi.

 

 

 

 

 

 

 

Paolo Veronese 1528 – 1588

Marriage at Cana

oil on canvas (677 × 994 cm) — 1563

Museum Musée du Louvre, Paris

Paolo Veronese biography

 

This work is linked to John 2:8

(요 2:8) 이제는 떠서 연회장에게 갖다 주라 하시매 갖다 주었더니




가나의 혼인 잔치

 1.사흘 되던 날에 갈릴리 가나에 혼인이 있어 예수의 어머니도 거기 계시고   
 2.예수와 그 제자들도 혼인에 청함을 받았더니   
 3.포도주가 모자란지라 예수의 어머니가 예수에게 이르되 저희에게 포도주가 없다 하니    눅11:6
 4.예수께서 가라사대 여자여 나와 무슨 상관이 있나이까 내 때가 아직 이르지 못하였나이다    요19:26
 5.그 어머니가 하인들에게 이르되 너희에게 무슨 말씀을 하시든지 그대로 하라 하니라   
 6.거기 유대인의 결례를 따라 두 세 통 드는 돌항아리 여섯이 놓였는지라    막7:3
 7.예수께서 저희에게 이르시되 항아리에 물을 채우라 하신즉 아구까지 채우니   
 8.이제는 떠서 연회장에게 갖다 주라 하시매 갖다 주었더니   
 9.연회장은 물로 된 포도주를 맛보고 어디서 났는지 알지 못하되 물 떠온 하인들은 알더라 연회장이 신랑을 불러    요4:46
 10.말하되 사람마다 먼저 좋은 포도주를 내고 취한 후에 낮은 것을 내거늘 그대는 지금까지 좋은 포도주를 두었도다 하니라   
 11.예수께서 이 처음 표적을 갈릴리 가나에서 행하여 그 영광을 나타내시매 제자들이 그를 믿으니라    요1:14

 

A wedding is celebrated in a courtyard surrounded by Dorian and Corinthian columns. The setting looks more like Veronese's 16th century Venice than like a city in Palestine. According to the gospel of John this is where Jesus performed the first of his seven miracles: he changed water into wine when the host ran out of supply.

Jesus is in the middle, next to his mother Mary. The two figures at the end of the table to the left are probably the bride and the groom. on the balustrade in the background meat is being cut. If is lamb's meat, it could be a reference to the "Lamb of God", the name John the Baptist used for Jesus.

In the foreground sits a group of musicians. Some think that the man in the white gown is Veronese and that the man in red is Titian. Standing between them is an hourglass, symbol of vanity. A dog - symbol of loyalty - lies chewing on a bone.

To the right a man pours wine from a water jug. The two men behind him wonder at the water that has become wine.

Veronese painted this huge canvas commissioned by the monastery of San Giorgio Maggiore in Venice. It would hang there in the refectory for more than two centuries, until Napoleon robbed it and took it to Paris.

The work is one of the main attractions in the Louvre: it is in the same room as Mona Lisa. During a restoration in 1992 it was damaged twice. First by dripping water, and later when one of the supports gave way. Fortunately the holes could be repaired by stitching the canvas back together.

 

 

 

 

 

 

Paolo Veronese 1528 – 1588

Moses Found

oil on canvas (57 × 43 cm) — c. 1580

 Museum Museo del Prado, Madrid

Paolo Veronese biography

 

This work is linked to Exodus 2:6

(출 2:6) 열고 그 아기를 보니 아기가 우는지라 그가 그를 불쌍히 여겨 이르되 이는 히브리 사람의 아기로다


 


모세의 어린 시절

 5.바로의 딸이 목욕하러 하수로 내려오고 시녀들은 하숫가에 거닐 때에 그가 갈대 사이의 상자를 보고 시녀를 보내어 가져다가    출7:15, 출8:20
 6.열고 그 아이를 보니 아이가 우는지라 그가 불쌍히 여겨 가로되 이는 히브리 사람의 아이로다   
 7.그 누이가 바로의 딸에게 이르되 내가 가서 히브리 여인 중에서 유모를 불러다가 당신을 위하여 이 아이를 젖 먹이게 하리이까   
 8.바로의 딸이 그에게 이르되 가라 그 소녀가 가서 아이의 어미를 불러오니   
 9.바로의 딸이 그에게 이르되 이 아이를 데려다가 나를 위하여 젖을 먹이라 내가 그 삯을 주리라 여인이 아이를 데려다가 젖을 먹이더니   
 10.

그 아이가 자라매 바로의 딸에게로 데려가니 그의 아들이 되니라 그가 그 이름을 모세라 하여 가로되 이는 내가 그를 물에서 건져 내었음이라 하였더라    눅1:80



Pharaoh's daughter and her maidens have saved the basket with Moses from the river Nile. They wrap him in a cloth. Out of compassion, the daughter decides to take the boy home, even though she notes he is Hebrew.

Veronese (pseudonym of Paolo Caliari) added a dwarf to the scene. At the time, dwarfs were common at many European courts. Perhaps Veronese used the dwarf as an attribute to emphasise the royal nature of the company.

In the background an Italian town is visible.

 

 

 

 

 

Paolo Veronese 1528 – 1588

Supper in Emmaus

oil on canvas (242 × 416 cm) — c. 1559

Museum Musée du Louvre, Paris

Paolo Veronese biography

 

This work is linked to Luke 24:31

(눅 24:31) 그들의 눈이 밝아져 그인 줄 알아 보더니 예수는 그들에게 보이지 아니하시는지라 눅4:30


 


엠마오 도상의 그리스도

 13.그 날에 저희 중 둘이 예루살렘에서 이십 오리 되는 엠마오라 하는 촌으로 가면서   
 14.이 모든 된 일을 서로 이야기하더라   
 15.저희가 서로 이야기하며 문의할 때에 예수께서 가까이 이르러 저희와 동행하시나   
 16.저희의 눈이 가리워져서 그인줄 알아보지 못하거늘   
 17.예수께서 이르시되 너희가 길 가면서 서로 주고 받고 하는 이야기가 무엇이냐 하시니 두 사람이 슬픈 빛을 띠고 머물러 서더라   
 18.그 한 사람인 글로바라 하는 자가 대답하여 가로되 당신이 예루살렘에 우거하면서 근일 거기서 된 일을 홀로 알지 못하느뇨    요19:25
 19.가라사대 무슨 일이뇨 가로되 나사렛 예수의 일이니 그는 하나님과 모든 백성 앞에서 말과 일에 능하신 선지자여늘   
 20.우리 대제사장들과 관원들이 사형 판결에 넘겨주어 십자가에 못 박았느니라   
 21.우리는 이 사람이 이스라엘을 구속할 자라고 바랐노라 이뿐 아니라 이 일이 된지가 사흘째요    행1:6
 22.또한 우리 중에 어떤 여자들이 우리로 놀라게 하였으니 이는 저희가 새벽에 무덤에 갔다가    마28:8, 막16:10, 눅24:1
 23.그의 시체는 보지 못하고 와서 그가 살으셨다 하는 천사들의 나타남을 보았다 함이라   
 24.또 우리와 함께한 자 중에 두어 사람이 무덤에 가 과연 여자들의 말한 바와 같음을 보았으나 예수는 보지 못하였느니라 하거늘   
 25.가라사대 미련하고 선지자들의 말한 모든 것을 마음에 더디 믿는 자들이여   
 26.그리스도가 이런 고난을 받고 자기의 영광에 들어가야 할 것이 아니냐 하시고   
 27.이에 모세와 및 모든 선지자의 글로 시작하여 모든 성경에 쓴바 자기에 관한 것을 자세히 설명하시니라   
 28.저희의 가는 촌에 가까이 가매 예수는 더 가려하는것 같이 하시니   
 29.저희가 강권하여 가로되 우리와 함께 유하사이다 때가 저물어가고 날이 이미 기울었나이다 하니 이에 저희와 함께 유하러 들어 가시니라   
 30.저희와 함께 음식 잡수실 때에 떡을 가지사 축사하시고 떼어 저희에게 주시매   
 31.저희 눈이 밝아져 그인줄 알아 보더니 예수는 저희에게 보이지 아니하시는지라    눅4:30
 32.저희가 서로 말하되 길에서 우리에게 말씀하시고 우리에게 성경을 풀어 주실 때에 우리 속에서 마음이 뜨겁지 아니하더냐 하고   
 33.곧 그시로 일어나 예루살렘에 돌아가 보니 열 한 사도와 및 그와 함께한 자들이 모여 있어   
 34.말하기를 주께서 과연 살아나시고 시몬에게 나타나셨다 하는지라   
 35.

두 사람도 길에서 된 일과 예수께서 떡을 떼심으로 자기들에게 알려지신 것을 말하더라   


To the left Jesus and his two companions approach on foot, talking to each other vividly. Seated at the table, the two men suddenly recognize their leader when he blesses the bread and turns his eyes to the sky.

Veronese departs from the traditional depiction of this famous episode. Around the main protagonists is a family dressed in the fashion of the Venetian upper class in the 16th century. The setting is not the traditional inn but a palace.

In many of his paintings Veronese shows a preference for large celebrations. The best example of course is his Marriage at Cana. In this Supper at Emmaus the main motif is a bit overwhelmed by the splendour of the surroundings. The linear perspective created by the lines on the floor does not create enough depth: the figures seem to be jammed into the scene.

 

 

 

 

 

 

Paolo Veronese 1528 – 1588

The Baptism of Jesus

oil on canvas Museum Palazzo Pitti, Florence

Paolo Veronese biography

 

This work is linked to Mark 1:9

(막 1:9) ○그 때에 예수께서 갈릴리 나사렛으로부터 와서 요단 강에서 요한에게 2)세례를 받으시고


 

세례받으심

 9.그 때에 예수께서 갈릴리 나사렛으로부터 와서 요단강에서 요한에게 세례를 받으시고   
 10.곧 물에서 올라 오실쌔 하늘이 갈라짐과 성령이 비둘기 같이 자기에게 내려오심을 보시더니    요1:32
 11.하늘로서 소리가 나기를 너는 내 사랑하는 아들이라 내가 너를 기뻐하노라 하시니라   

A shivering Jesus kneels as he is being baptised by John the Baptist. The painting focuses on the Holy Spirit, depicted as a radiant pigeon.

The painting probably dates from the 1570's.

 

 

 

 

 

Paolo Veronese 1528 – 1588

The Raising of the Youth of Nain

oil on canvas (102 × 136 cm) — c. 1570

 Museum Kunsthistorisches Museum, Vienna

Paolo Veronese biography

 

This work is linked to Luke 7:14

(눅 7:14) 가까이 가서 그 관에 손을 대시니 멘 자들이 서는지라 예수께서 이르시되 청년아 내가 네게 말하노니 일어나라 하시매


 


과부의 아들을 다시 살리심

 11.그 후에 예수께서 나인이란 성으로 가실쌔 제자와 허다한 무리가 동행하더니   
 12.성문에 가까이 오실 때에 사람들이 한 죽은 자를 메고 나오니 이는 그 어미의 독자요 어미는 과부라 그 성의 많은 사람도 그와 함께 나오거늘    렘6:26, 슥12:10
 13.주께서 과부를 보시고 불쌍히 여기사 울지 말라 하시고   
 14.가까이 오사 그 관에 손을 대시니 멘 자들이 서는지라 예수께서 가라사대 청년아 내가 네게 말하노니 일어나라 하시매   
 15.죽었던 자가 일어앉고 말도 하거늘 예수께서 그를 어미에게 주신대   
 16.모든 사람이 두려워하며 하나님께 영광을 돌려 가로되 큰 선지자가 우리 가운데 일어나셨다 하고 또 하나님께서 자기 백성을 돌아보셨다 하더라   
 17.예수께 대한 이 소문이 온 유대와 사방에 두루 퍼지니라    마9:26
 18.

요한의 제자들이 이 모든 일을 그에게 고하니    마11:2


Nain is a town to the south of Jerusalem. When Jesus arrives in Nain, he is met by a funeral procession. A widow has to bury her only child. Jesus is moved by her story. He touches the bier and makes the young man raise.

Veronese focuses on the conversation Jesus has with the mother. only the gesture of his right hand points to the miracle he performs.

The woman is not dressed as one might expect from a mourning widow. It is therefore often thought that this painting depicts the story of the bleeding woman (Matthew 9:20).

(마 9:20) 열두 해 동안이나 혈루증으로 앓는 여자가 예수의 뒤로 와서 그 겉옷 가를 만지니


 

 













 

 




 


 


 















 

http://100.daum.net/encyclopedia/view/b09b1821b (파올로 베로네세에 대하여)