(창 22:1) | 그 일 후에 하나님이 아브라함을 시험하시려고 그를 부르시되 아브라함아 하시니 그가 이르되 내가 여기 있나이다 히11:17 |
(창 22:2) | 여호와께서 이르시되 네 아들 네 사랑하는 독자 이삭을 데리고 모리아 땅으로 가서 내가 네게 일러 준 한 산 거기서 그를 번제로 드리라 |
(창 22:3) | 아브라함이 아침에 일찍이 일어나 나귀에 안장을 지우고 두 종과 그의 아들 이삭을 데리고 번제에 쓸 나무를 쪼개어 가지고 떠나 하나님이 자기에게 일러 주신 곳으로 가더니 |
(창 22:4) | 제삼일에 아브라함이 눈을 들어 그 곳을 멀리 바라본지라 |
(창 22:5) | 이에 아브라함이 종들에게 이르되 너희는 나귀와 함께 여기서 기다리라 내가 아이와 함께 저기 가서 예배하고 우리가 너희에게로 돌아오리라 하고 |
(창 22:6) | 아브라함이 이에 번제 나무를 가져다가 그의 아들 이삭에게 지우고 자기는 불과 칼을 손에 들고 두 사람이 동행하더니 |
(창 22:7) | 이삭이 그 아버지 아브라함에게 말하여 이르되 내 아버지여 하니 그가 이르되 내 아들아 내가 여기 있노라 이삭이 이르되 불과 나무는 있거니와 번제할 어린 양은 어디 있나이까 |
(창 22:8) | 아브라함이 이르되 내 아들아 번제할 어린 양은 하나님이 자기를 위하여 친히 준비하시리라 하고 두 사람이 함께 나아가서 |
(창 22:9) | 하나님이 그에게 일러 주신 곳에 이른지라 이에 아브라함이 그 곳에 제단을 쌓고 나무를 벌여 놓고 그의 아들 이삭을 결박하여 제단 나무 위에 놓고 |
(창 22:10) | 손을 내밀어 칼을 잡고 그 아들을 잡으려 하니 |
(창 22:11) | 여호와의 사자가 하늘에서부터 그를 불러 이르시되 아브라함아 아브라함아 하시는지라 아브라함이 이르되 내가 여기 있나이다 하매 |
(창 22:12) | 사자가 이르시되 그 아이에게 네 손을 대지 말라 그에게 아무 일도 하지 말라 네가 네 아들 네 독자까지도 내게 아끼지 아니하였으니 내가 이제야 네가 하나님을 경외하는 줄을 아노라 창26:5 |
(창 22:13) | 아브라함이 눈을 들어 살펴본즉 한 숫양이 뒤에 있는데 뿔이 수풀에 걸려 있는지라 아브라함이 가서 그 숫양을 가져다가 아들을 대신하여 번제로 드렸더라 |
(창 22:14) | 아브라함이 그 땅 이름을 1)여호와 이레라 하였으므로 오늘날까지 사람들이 이르기를 여호와의 산에서 준비되리라 하더라 |
(창 22:15) | 여호와의 사자가 하늘에서부터 두 번째 아브라함을 불러 |
(창 22:16) | 이르시되 여호와께서 이르시기를 내가 나를 가리켜 맹세하노니 네가 이같이 행하여 네 아들 네 독자도 아끼지 아니하였은즉 |
(창 22:17) | 내가 네게 큰 복을 주고 네 씨가 크게 번성하여 하늘의 별과 같고 바닷가의 모래와 같게 하리니 네 씨가 그 대적의 성문을 차지하리라 |
Titian 1487/90 – 1576
Abraham and Isaac
oil on canvas (328 × 285 cm) — 1542-44
Santa Maria della Salute, Venice
This work is linked to Genesis 22:10
An angel stops Abraham from killing his son Isaac.
The painting is now in the church of Santa Maria della Salute in Venice. It was originally made as a ceiling painting for the Santo Spirito in Isola. Titian made two other ceiling paintings for that church, one on Cain and Abel and one on David and Goliath.
Giovan Battista Tiepolo 1696 – 1770
The Sacrifice of Isaac
fresco (400 × 500 cm) — 1726 - 1729
Giovan Battista Tiepolo biography
This work is linked to Genesis 22:10
Rembrandt Harmensz. van Rijn 1606 – 1669
The Angel Prevents the Sacrifice of Isaac (1636)
oil on canvas (195 × 132 cm) — 1636
Rembrandt Harmensz. van Rijn biography
This work is linked to Genesis 22:10
At the very last moment, an angel stops Abraham from killing his own son, Isaac. Pretending they set out to slaughter a lamb, Abraham actually intended to sacrifice Isaac to his god.
This painting was started by one of Rembrandt's students. At some point the master took over and finished it. The composition and the figures are similar to the 1635 painting on the subject.
Rembrandt Harmensz. van Rijn 1606 – 1669
The Angel Prevents the Sacrifice of Isaac (1635)
oil on canvas (193 × 133 cm) — 1635
Rembrandt Harmensz. van Rijn biography
This work is linked to Genesis 22:10
At the very last moment, an angel stops Abraham from killing his own son, Isaac. Pretending they set out to slaughter a lamb, Abraham actually intended to sacrifice Isaac to his god.
One year on, Rembrandt would make a similar painting.
Jan Lievens 1607 – 1674
Abraham and Isaac
oil on canvas (180 × 136 cm) — c. 1637
Herzog Anton Ulrich Museum, Braunschweig
This work is linked to Genesis 22:15
Please scroll down to read more information about this work.
Caravaggio 1573 – 1610
The Sacrifice of Isaac (1605)
oil on canvas (116 × 173 cm) — c. 1605
private collection
This work is linked to Genesis 22:10
Experts are not sure if this painting is by Caravaggio. It lacks the characteristic strong emotion of the earlier 1603 version. Nevertheless, the composition is strong. The angel arrives in the nick of time to convince Abraham not to kill his son. Abraham's grip on the boy's head is already weakening.
The work is one in the collection of Barbara Piasecka Johnson, a Polish immigrant who became heir to the Johnson & Johnson company.
Caravaggio 1573 – 1610
The Sacrifice of Isaac (1603)
oil on canvas (204 × 135 cm) — ca. 1603
Galleria degli Uffizi, Florence
This work is linked to Genesis 22:10
The expression on Isaac's face says it all: he is scared to death, with his father about to cut his throat. At this exact moment, an angel intervenes, suggesting that Abraham had better sacrifice a sheep.
Please note the sharp contrast between the unpleasant scene in the foreground and the rustic landscape in the background.
This painting was most likely commissioned by Cardinal Barberini, the future Pope Urban VIII.
A few years later Caravaggio would make another painting with this popular theme.
'Art and the Bible > arts (그림설명)' 카테고리의 다른 글
Judith kills Holofernes (유디트가 홀로페르니스를 죽이다) (0) | 2016.04.09 |
---|---|
David and Goliath (다윗과 골리앗) (0) | 2016.04.09 |
Decapitation in the Bible (성경속의 참수장면) (0) | 2016.04.09 |
Prodigal Son (돌아온 탕아) (0) | 2016.04.06 |
Jesus Looking through a Lattice (격자창으로 지켜보시는 주님) (0) | 2016.04.06 |