Borgianni, Orazio (3) 오라치오 보르지아니
Orazio Borgianni ca. 1575 – 1616
Agony in the Garden
oil on canvas (100 × 123 cm) — 1610 Herzog Anton Ulrich Museum, Braunschweig
This work is linked to Luke 22:39
○ 감람산에서의 기도 | |
39. | 예수께서 나가사 습관을 좇아 감람산에 가시매 제자들도 좇았더니 |
40. | 그곳에 이르러 저희에게 이르시되 시험에 들지 않기를 기도하라 하시고 ![]() |
41. | 저희를 떠나 돌 던질만큼 가서 무릎을 꿇고 기도하여 |
42. | 가라사대 아버지여 만일 아버지의 뜻이어든 이 잔을 내게서 옮기시옵소서 그러나 내 원대로 마옵시고 아버지의 원대로 되기를 원하나이다 하시니 |
43. | 사자가 하늘로부터 예수께 나타나 힘을 돕더라 |
44. | 예수께서 힘쓰고 애써 더욱 간절히 기도하시니 땀이 땅에 떨어지는 피방울 같이 되더라 |
45. | 기도 후에 일어나 제자들에게 가서 슬픔을 인하여 잠든 것을 보시고 |
46. | 이르시되 어찌하여 자느냐 시험에 들지 않게 일어나 기도하라 하시니라 |
From the sky a beam of light falls on the praying Jesus. He is supported by an angel. In the foreground his followers are sound asleep.
It is late at night, after the Last Supper. Jesus knows what is about to happen. Here in the Garden of Gethsemane he prays "take away this cup from me".
From the right, soldiers with torches approach the Garden. They are on their way to arrest Jesus.
Orazio Borgianni ca. 1575 – 1616
Jesus Amongst the Doctors
oil on canvas (78 × 105 cm) — 1610
private collection
This work is linked to Luke 2:46
○ 예루살렘 성전에 계신 소년 예수 | |
41. | 그 부모가 해마다 유월절을 당하면 예루살렘으로 가더니 |
42. | 예수께서 열 두살 될 때에 저희가 이 절기의 전례를 좇아 올라갔다가 |
43. | 그 날들을 마치고 돌아갈 때에 아이 예수는 예루살렘에 머무셨더라 그 부모는 이를 알지 못하고 |
44. | 동행 중에 있는 줄로 생각하고 하룻길을 간 후 친족과 아는 자 중에서 찾되 |
45. | 만나지 못하매 찾으면서 예루살렘에 돌아갔더니 |
46. | 사흘 후에 성전에서 만난즉 그가 선생들 중에 앉으사 저희에게 듣기도 하시며 묻기도 하시니 |
47. | 듣는 자가 다 그 지혜와 대답을 기이히 여기더라 |
48. | 그 부모가 보고 놀라며 그 모친은 가로되 아이야 어찌하여 우리에게 이렇게 하였느냐 보라 네 아버지와 내가 근심하여 너를 찾았노라 |
49. | 예수께서 가라사대 어찌하여 나를 찾으셨나이까 내가 내 아버지 집에 있어야 될 줄을 알지 못하셨나이까 하시니 |
50. | 양친이 그 하신 말씀을 깨닫지 못하더라 |
51. | 예수께서 한가지로 내려가사 나사렛에 이르러 순종하여 받드시더라 그 모친은 이 모든 말을 마음에 두니라 |
52. | 예수는 그 지혜와 그 키가 자라가며 하나님과 사람에게 더 사랑스러워 가시더라 |
In the Jerusalem temple the twelve year old Jesus discusses with a number of doctors. They seem impressed by his arguments.
This is a very dynamic painting by Borgianni. In a way it is a mixture of Caravaggio's chiaroscuro and the rich colors of Titian's Venetian School. The effect is that the spectator witnesses a fierce debate.
It was made in Rome, probably in commission of the Spanish diplomat Juan de Lezcano. In 2012 a Dutch private collector, the Broere Foundation, acquired it at an auction for £ 3.4 million. It will be on display in the Rijksmuseum in Amsterdam.
Orazio Borgianni ca. 1575 – 1616
The Lamentation
oil on canvas (71 × 86 cm) — c. 1612 Fondazione Roberto Longhi, Florence
The Gallerria Spada in Rome owns an almost identical painting by Borgianni. There the mysterious covered figure and the ointment jar are omitted. Also there is only one nail.
The ointment jar is the trademark attribute of Mary Magdalene, which indicates that she is the covered figure.
The others lamenting the dead Christ are Mary and John the Evangelist.
Earlier, Andrea Mantegna applied the same point of view.